Under the Skin

Drama, Ida, Sci-Fi, Thriller

IMdB: 6,5/10

År: 2013

Längd: 108 min

Regi: Jonathan Glazer

Manus: Walter CampbellJonathan GlazerMichel Faber

Skådespelare: Scarlett Johansson

Handling

En alien i kvinnokropp åker längs gatorna i Skottland och plockar upp ensamma män. Väl hemma hos sig tar hon dem “i förvar” och ger sig sedan ut efter nästa offer.
 Men allt förändras efter ett möte med en deformerad ung man.

Omdöme

Ida röd 2.5Detta är verkligen en film som man antingen tycker är hel fantastisk eller jättekonstig. Och jag är ledsen men detta är verkligen inte en film för mig.

Det enda jag tycker är bra i filmen är Scarletts insatts i slutet på filmen. Annars är storyn är lite oklar, varför gör hon som hon gör? Sen har jag stora problem med ljudläggningen och musiken i filmen. Musiken i min mening är aldeles för påträngande, som en syren som visar på att någott hemskt händer. Ljudläggningen är ojämn och jag kan inte avgöra ifall det är med mening (har hon väldigt selektiv hörsel) eller om det bara är rent slarv.

Jag förstår mig helt enkelt inte på filmen.

Leave a Reply

