The Bling Ring

A-Märkt, Biography, Crime, Drama, Ida, Vera

 

IMdB: 5,7/10

År: 2013

Längd: 90 min

Regi: Sofia Coppola

Manus: Sofia Coppola, Nancy Jo Sales

Skådespelare: Katie Chang, Israel Broussard, Emma Watson, Claire Julien

Handling

Filmen, som är baserad på verkliga händelser, handlar om en grupp tonåringar som är besatta av den glamorösa kändisvärlden och som begår en rad inbrott hos kända personerligheter.

Omdöme

Ida gul 3.5Nja, detta var ingen film för mig, det kändes som någonting saknades. Den var lite blek, ingen tryckande spänning när inbrotten skedde som jag hade förväntat mig, vilket jag tror hade gett lite mer volym på storyn.

Jag var väll till större del av tiden irriterad på ”ungarna” och kändisarna som inte fattar att man ska låsa och larma sina hem. Kom igen Paris, vem lämnar sin nyckel under dörrmattan? Lite roligt är det ju att Paris riktiga hus används i filmen.

Nog för att det känns väldigt intressant att detta är verklighets baserat men det är väl det som gör mig så irriterad.

 

Marc: I think we just wanted to be part of the lifestyle. The lifestyle that everybody kinda wants.

 

Jag har hittils varit rätt imponerad av det jag har sett av Sofia Coppola, men här tappade hon mig lite tyvärr. Förhoppningsvis så hittar jag tillbaka till henne igen.

Vera röd 2.0Jätte tråkig film. Tyvärr var detta den första filmen med Emma Watson som jag såg efter Harry Potter och man blir ju bar mörkrädd hur dålig hon är iden och hur dålig och långtråkig, seg och oinspirerad denna film är. Som tur är såg jag “The Perks of Being a Wallflower” snart efter denna och blev helt kär, där ser man verkligen vad en bra story och regi kan göra med en skådespelare.

“The Blind Ring” handlar om dumma och bortskämda tonåringar som tar in sig i olika hollywood kändisarnas hus och snor saker. Men lås era hus era dumma människor kan man tycka men….Aja jätte tråkig film, slöseri med tid.

Nicki: I’m a firm believer in Karma and I think this situation is a huge learning lesson for me… I want to lead a country one day for all I know.

Antar att den riktiga Nicki sa något i stil med det, och man får väl bara hoppas att hon åker tillbaka in i fängelse innan någon ger henne en chans att förstöra ett land.

Leave a Reply

