X-Men: Days of Future Past

Action, Adventure, Ida, Sci-Fi

 

IMdB: 8,4/10
År: 2014
Längd: 131 min
Skådespelare: Patrick Stewart, Hugh Jackman, Jennifer Lawrence, Ellen Page
Regi: Bryan Singer
Manus: Simon Kinberg, Jane Goldman, Matthew Vaughn

Handling:

Kitty Pryde använder sina krafter för att skicka Wolverine tillbaka i tiden för att rädda framtiden. Där möter han de yngre mutanterna, bland annat Professor X, Magneto och Mystique.

Omdöme

Ida gul 4.0

Logan: [to young Magneto] So, you always were an asshole.

Som jag har sagt tidigare så är jag inget fan av X-men. Men Days of Future Past är ganska komisk framför allt på grund av att Logan åker tillbaka till 70-talet och får träffa de unga mutanterna.

Men det bästa är Raven/Mystique. Jennifer Lawrence är som vanligt helt fantastisk och jag är glad över att hon har så stor roll i filmen.

Raven: [turning blue] What’s the matter, baby? Don’t you think I look prettier like this?

Filmen håller sig till en stor story och det blir inte för mycket.

Sen är jag glad över tvisten på slutet, det var inget jag hade räknat med.

Magneto: All those years wasted fighting each other, Charles… but at least we got a few of them back.

One thought on “X-Men: Days of Future Past

Leave a Reply

