Touchy Feely

A-Märkt, Drama, Malin

IMdB: 5,3/10

År: 2013

Längd: 89 min

Regi: Lynn Shelton

Manus: Lynn Shelton

Skådespelare: Rosemarie DeWitt, Ellen Page, Josh Pais

Handling

En massageterapeut får lite problem att utföra sitt arbete när hon plötsligen får en mystisk fobi mot kroppskontakt. Samtidigt får hennes brors nedgångna tandläkarpraktik nytt liv när klienterna får nys om hans helande beröring.

Omdöme

Malin röd 2.5

Jag hade svårt att greppa denna film. Regin känns lite knepig, alla såtr bara och stammar och mumlar i varsitt hörn. Allt känns bara så off. Det tog mig till och med halva filmen att förstå vad det faktiskt gick ut på.

Jag har även svårt att se Ellen Page som den tysta, försiktiga tjejen som inte vågar säga något. Hon ska vara den expoderande frontkvinnan som skriker, kämpar för sig själv och är lite kaxig. Det är vad hon gör bäst.

Den ska nog vara sorlig. Men nä. Jag vet inte vad jag ska säga mer. Fick inget intryck alls. Himla tråkig bara.

2 thoughts on “Touchy Feely

Leave a Reply

