Juno

Comedy, Drama, Malin, Romance

IMdB: 7,6/10
År: 2007
Längd: 96 min
Regi: Jason Reitman
Manus: Diablo Cody
Skådespelare: Ellen PageMichael CeraJennifer Garner

Faced with an unplanned pregnancy, an offbeat young woman makes an unusual decision regarding her unborn child.

Omdöme

Malin grön 5.0

Åh jag älskar denna film. Den har mina två favoriter – Ellen Page och Michael Cera. Den är så himla mysig och liksom down to earth, mycket tack vare Ellen Page som känns så naturlig i rollen som Juno.

Det är så fantastiskt awkward varje gång Juno och Bleeker träffas. Jag vill typ slå dem för jag vet ju att de gillar varandra men de är ändå så obekväma med varandra.

Paulie Bleeker: I still have your underwear.

Juno MacGuff: I still have your virginity.

Paulie Bleeker: Would you shut up?

Relationen mellan Vanessa och Mark är också fin. Sorglig men fin. De är på så olika nivåer och det visas så tydligt i filmen utan att det behöver sägas.

Och musiken, åh musiken. Så mysigt glad. Jag studars omkring som en boll inombords när jag hör den!

 

Vera grön 4.5En toppen feelgood film!

One thought on “Juno

Leave a Reply

