Månadens skådis, Maj

Ida, Malin, Månadens skådis, Vera

Jonah HillHollywood Life's Behind The Camera Awards - Arrivals

Jonah Hill är född och uppvuxen i Los Angeles, son till Sharon (Chalkin), en modedesigner och kostym stylist, och Richard Feldstein, en turnérevisor för Guns N ‘Roses. Han tog examen från Crossroads School i Santa Monica och gick på The New School i New York för att studera drama.Han började skriva och utföra i pjäser under sina år på college i New York, och lyckades få sig själv presenterad för Dustin Hoffman, genom vilken han fick en audition för sin första filmroll i I Heart Huckabees (2004). En rad av allt högre profilfilm-och TV-roller fortsatte tills han slutligen landade en av de huvudroller i tonårssuccén, Supersugen (2007). Genom att fortsätta att skriva och agera, följde flera roller liksom populära framträdanden på amerikanska TV pratshower.

Ett urval av roller:

Accepted – Sherman Schrader (2006)
Knocked Up – Jonah (2007)
Superbad – Seth (2007)
How to Train Your Dragon – Snotlout (2010)
Get Him to the Greek – Aaron Green (2010)
Moneyball – Peter Brand (2011)
21 Jump Street – Schmidt (2012)
This Is the End – Jonah Hill (2013)

The Wolf of Wall Street – Donnie Azoff (2013)

Malin grön 4.5

Jonah känns sådär mysig och gör ofta roller helt i min smak. Den typiska Hill-rollen är väl en loser, som gärna röker på och är allmänt lat. Det kan lätt bli tråkigt i andra fall men Hill lyfter alltid dessa roller och gör de hysteriskt roliga. Jag minns när jag såg Superbad, jag skrattade tills jag grät åt just honom!

Efter att ha läst lite om honom blir jag glad att se hur mycket han jobbar för varje roll. Ett nytt exempel är väl för the Wolf of Wall Street, då han erbjöd sig att faktiskt svälja en guldfisk. Han tog även jobbet för vilken lön som helst bara för att få jobba med just den regissören.

Ser fram emot fler filmer som 21 Jump Street, Knocked Up och This is the End i framtiden. Heja Jonah!

Ida grön 4.0Jag gillar Jonah. Det känns som han är villig att göra allt för en roll. Att han även skriver och producerar är självklart ett plus. Innan jag såg The Wolf Of Wall Street så trodde eller snarare förväntade mig att Jonah endast gjorde komedier, Men jag är glatt överraskad av hans mer ”seriösa” filmer, även om rollen som Donnie Azoff kanske inte är så seriös, så är den mer seriös än Superbad: Seth. I Moneyball blev jag på riktigt lite förvånad över hur mycket rollen som Peter Brand skiljer sig från allt annat jag har sett med Jonah, men på ett bra sätt.

Jag väntar förväntansfullt på 22 Jump Street som kommer nu i sommar och gissar på att få se Jonah lite överallt framöver.

 

Vera grön 4.0Svårt att ogilla killen, han är mysig och rolig och kan bjuda på sig själv vilket är alltid härligt. Har faktistk enbart sett komedier med honom som Supersugen, 21 Jumpstreet och This is the end, såg några snuttar med honom i Wolf of Wallstreet där han spelade en seriös roll men med humoristiska inslag. Han är en härlig skådespelare som man blir glad av och jag tror att man kommer se honom i många nykommande filmer samt i fler seriösa roller.

Leave a Reply

