Bachelorette

A-Märkt, Comedy, Ida, Malin, Romance, Vera

IMdB: 5,3/10

År: 2012

Längd: 87 min

Regi: Leslye Headland

Manus: Leslye Headland (screenplay), Leslye Headland (based on the play by)

Skådespelare: Kirsten Dunst, Rebel Wilson, Lizzy Caplan

Handling:

Three friends are asked to be bridesmaids at a wedding of a woman they used to ridicule back in high school.

Omdöme:

Malin gul 3.0

Jag vet inte vad jag tyckte om denna film. Å ena sidan är det så himla bra skådisar med, å andra sidan så handlar det ju typ bara om knark och sex. Skådisarna är hundra gånger bättre än vad filmen var.

Det är en lite väl mörk film för att klassas som en klassisk Hollywoodkomedi. Jag tror att det är det som får mig att tycka om den lite, men sen är det ju Kirsten Dunst specialitet enligt mig. De fina, djupare stunder i filmen försvinner dock snabbt i ett kaos av knark och trashiga tjejer som går på strippklubb och får ligga. Saker bara händer i en röra och det känns knappt som om något har någon mening. Det är faktiskt lite synd för jag önskar att de skulle ta tillvara på de ögonblicken. Visst hade det blivit en annan film, men den skulle jag lätt ha velat se.

Katie: Once I was so stoned I thought I was in an episode of 90210, and I kept yelling “Dylan!”.

Joe: Awesome! I got so fucked up once on shrooms that I started a fight club with my cats.

Katie: I once got so wrecked that I woke up naked next to a hamburger, and I was like “did I just have sex with a hamburger?”

Ida röd 1.5Jag hade förväntat mig att detta skulle vara en komedi, men de verkar ha missat den delen, och romantisk vet jag inte om man kan säga att den är. Filmen handlar om ett par hemska människor, varav den ena har planerat sin så kallade ”kompis” bröllop och alla ska vara brudtärnor. Det är endast den blivande bruden i filmen som känns som en vettig människa, alla andra verkar ha seriösa problem.

Gena: [to cab driver] Sir? Sir! I will suck your dick if you get us there in two minutes.
Clyde: Look, I think we might be meant for each other. And I’m not kidding.
Gena: Scratch that. This guy will suck your dick.

Tyvärr så lyckades de lura mig till att se filmen då det är så många bra skådisar med i den.
Så låt dem inte lura er!

Vera röd 2.0Jag vet inte hur roligt det kan bli med knark och sprit men tydligen ska man kalla det för en komedi. Oj, vad roligt att de har snortat kokain och förstör sin barndoms-“kompis” klänning och sedan spenderar resterande delen av filmen med att försöka rädda sitt misstag och jo, snorta mer kokain. Otroligt tråkigt, smaklöst och en besvikelse. Aja, skämt åsido, filmen var fruktansvärt dålig. Om ni sitter och funderar på om ni ska se den, spara er lite tid och slösa inte hela 87 minuter av era liv.

Faith in humanity lost.

Leave a Reply

