Troll 2

A-Märkt, Fantasy, Horror, Malin

IMdB: 2,6/10
År: 1990
Längd: 95 min
Regi: Claudio Fragasso
Manus: Rossella DrudiClaudio Fragasso
Skådespelare: Michael StephensonGeorge HardyMargo Prey

Handling:

A family vacationing in a small town discovers the entire town is inhabited by goblins in disguise as humans, who plan to eat them.

Omdöme

Malin grön 1.0

Alltså. Troll 2. Jag är verkligen inte för såna här filmer utan jag trillade över denna när jag såg en dokumentär om den som heter ”The Best Worst Movie”. Filmen handlar om en familj som byter hus med en annan familj för att få en billig semestervecka någon annanstans. Det går ut på att de som bor i staden egentligen är goblins utklädda till människor – inte troll som man skulle kunna tro av titeln (det finns faktiskt inte ett enda troll med). Goblinsen visar sig vara vegeterianer som vill göra familjen till träd, eller liknande, genom att mata dem med olika sorters mat – för att sedan äta upp dem.

Det kan tilläggas att sonen i familjen fortfarande ser och pratar med sin farfar, som är död sen ett halvår tillbaka, och att farfadern kommer tillbaka från dödens rike för att rädda familjen.

Detta är nog den roligaste, sämsta film jag sett. Det är uruselt skådespeleri, manuset är hemskt och själva grundtanken är nästa skrattretande. När den kom ut fick den en stjärna på IMDb. Nu ligger den på en 2:a då folk har börjat uppskatta det charmiga i en så dålig skräckfilm. Jag måste nog säga att jag faktiskt skrattade högt flera gånger åt det nästan komiskt dåliga.

Fotnot – jag vet att översättningen av goblin till svenska är troll,
men på engelska är det faktiskt en stor skillnad.


Leave a Reply

