Kick-Ass 2

A-Märkt, Action, Comedy, Crime, Ida, Malin, Vera

IMdB: 6,8/10
År: 2013
Längd: 103 min
Regi: Jeff Wadlow
Manus: Screenplay- Jeff Wadlow, Comic book- Mark Millar, John Romita Jr.
Skådespelare: Aaron Taylor-Johnson, Morris Chestnut, Chloë Grace Moretz, Christopher Mintz-Plasse

Handling:

The costumed high-school hero Kick-Ass joins with a group of normal citizens who have been inspired to fight crime in costume. Meanwhile, the Red Mist plots an act of revenge that will affect everyone Kick-Ass knows.

Omdöme

Malin grön 4.0

Jag är glad att säga att denna är precis i samma nivå som ettan. Det är möjligtvis mer blod och slagsmål så är det ändå okej för min del, för det är precis samma seriekänsla som i ettan.

Chris D’Amico, fd Red Mist blir The Motherfucker efter att han råkar döda sin mor och inser sitt sanna kall – superskurk. Trots att Christopher Mintz-Plasse är bäst på den komiska biten, är han fantastisk ondskefull när det gäller.

Old Man: [walking in on The Motherfucker’s robbery] What’s wrong with you, boy?
Chris D’Amico: Get on the floor too, Gandalf, or I will bust a cap in your ass!
Old Man: You’re going to bust your own face when that gun kicks if you don’t hold it properly.

Spoilers! Jag älskar scenen då Mindy söker till “The Varsity-team” och kör sin kampsportsdans. Det är så fantastiskt starkt. Och gud, då Mindy smyger in till Dave efter att ha blivit lämnad i skogen av de hemska tjejerna. Det Dave säger då är så sant och så fint. Jag är glad att vi får se lite svagheter i Mindy, det gör det så otroligt mycket starkare när hon står upp emot de idiotiska tjejerna sen.

Absolut en film att se!

Dave Lizewski: What was that?
Mindy Macready: That was my first kiss. Be nice or I’ll rip your ass out through your mouth.

Ida grön 4.5Efter Kick-Ass kommer Kick-Ass 2 OCH den är lika bra. Dessutom får vi se mer av Hit-Girl, vilket jag inte tackar nej till.

Denna gång får vi se Hit-Girl träna Kick-Ass, eller snarare drilla honom till att bli en bättre “superhjälte”. De bildar team med fler amatör-superhjältar för att ta sig an stadens skurkar och tillslut superskurken: The Motherfucker – spelad av Christopher Mintz-Plasse. Christopher gör en fantastisk komisk insats.

Chris D’Amico: We are the Toxic Mega-Cunts!

Detta är en film som alltid kommer att få mig på bra humör.

Jag älskar att det inte går att se någon skillnad på första filmen och denna – fast de har bytt regissör. Jeff Wadlow (manus) har verkligen gjort ett bra jobb.

Vera: 7,1

Det slutar aldrig förvåna mig hur blodiga de här filmerna är. Det är lite kul att varje gång jag ska se nån av dem så är jag beredd på en lite barnvänlig superhjälte-film. Men icke! Det är mycket blod och mycket action, i och för sig så är det blandat med komiska repliker och absurda latexdräkter. I stort sett gillar jag den här filmen, lite klyshigt här och där men man får inte glömma att den är gjord som en serie.

Det jag vill komma fram till är väl att det är en underhållande film som är värd att se, speciellt då man inte har något att göra.

Leave a Reply

