Life or Something Like It

A-Märkt, Comedy, Ida, Malin, Romance

IMDb: 5,8/10
År: 2002
Längd: 103 min
Skådespelare: Angelina Jolie, Edward Burns, Tony Shalhoub
Regi: Stephen Herek
Manus: John Scott Shepherd, Dana Stevens

Handling:

A reporter interviews a psychic, who tells her that she’s going to die and her life is meaningless.

Omdöme:

Malin – 4,5

Blaha är väl ett bra ord för att beskriva denna film. Det är en sådan man ser mitt i natten när det verkligen inte går något bättre på TV (precis som jag gjorde). En jätteblond och ganska blåst Angelina Jolie som struttar omkring, bråkar lite med en snygg kille och hoppas på att hon inte ska dö. Det slutar enligt hollywoods alla regler med att hon såklart inte dör utan hon förändras – den tråkiga delen av henne dör, och hon blir kär i killen hon hatat. Gud. Kan det bli mer förutsägbart?!

Förövrigt är jag inget Angelina Jolie-fan. Så. Det är allt jag har att säga. En tråkig, förutsägbar Hollywoodiserad kärlekshistoria.

Lanie: Someone once said, live everyday as if it were your last cause one of these its gonna be. Jack was right a part of me did die that day the part of me that didn’t know how to live. What does the future hold, Jack knows. But when I talk to him I make sure we only talk about sports and weather.

Ida gul 2.0Inte bästa filmen med Angelina Jolie jag har sett. Väldigt cheesy.

Lanie: What would you do if you only had a week to live?
Pete: I would go to all the people I care about, and I would try memorize their faces.

Berättelsen är fin och trevlig men inget jag ser om den inte dyker upp på tv:n och det inte finns nått bättre att se.
Detta är inte någon fantastisk romantisk film utan en film som man har sett 170ggr tidigare fast med lita andra skådisar.
Ingen film du måste se.

Leave a Reply

