The Lone Ranger

Action, Adventure, Ida, Malin, Oscarsgalan 2014, Vera, Western

IMDb: 6,6/10
År: 2013
Längd: 149 min
Skådespelare: Johnny Depp, Armie Hammer, William Fichtner, Helena Bonham Carter, Mason Cook, Bryant Prince
Regi: Gore Verbinski
Manus: Justin Haythe, Ted Elliott, Terry Rossio

Handling:
Native American warrior Tonto recounts the untold tales that transformed John Reid, a man of the law, into a legend of justice.

Omdöme:

Malin – 3,7

Det tog mig tre gånger att ta mig igenom denna film. Blev lika stressad och irriterad varje gång tills jag stängde av och tittade på någon rosafluffig och oförarglig film istället.

Jag hade verkligen inte höga förhoppningar men herregud vilken skitfilm. Storyn är hemskt och alldeles för lång. 20 minuter in ville jag skippa till slutet bara för att det var så mycket fyllnad. Och det var ju så himla många bra skådisar som skulle vara med! Vad hände liksom? Jag förstår inte om de har ätit dåligt eller om regissören var knepig eller vad det kan ha varit.

Det är allt jag har att säga. Blir irriterad bara av att tänka på den. Se den inte!!

Ida gul 2.0Filmen handlar om Tonto en små knäpp ”indian” och John en åklagare som tillsammans påbörjar en resa för att hämnas på Cavendish och hans blodtörstiga gäng som höll på att få folket att tro att indianerna låg bakom de mord som pågick i Texas.

Jag hade så låga förväntningar att filmen blev löjligt rolig. Jag satt för mig själv och småskrattade över alla fånigheter. Men det är som Malin säger den är inte bra! Mina förhoppningar låg på att Johnny Depp skulle lyfta filmen men istället blir filmen hans fall.

Jag vet inte om det är Disneys fel. Men det blev inge bra när samma gäng som har gjort Pirates of the Carribbean-serien gjorde den här filmen. Det blir för likt. Känns som de har tagit Jack Sparrow och klätt ut honom till indian.

Butch Cavendish: A lawyer and a crazy Indian!

 

Vera gul 3.0Jag gav denna film ett så pass högt betyg då jag inte riktigt förstår vad som är fel på den. Jag blev väldigt imponerad av sminkningen då man nästan inte kunde känna igen William Fichtner i hans groteska roll som Butch Cavenditch. Jag gillade även idén med Helena Bohem Carters träben som hon så härligt använde som gevär.  Däremot är jag, som antagligen många andra sjukt trött att om Johnny Depp är med i en film så betyder det automatiskt att Helena Bonham Carter är med; är dem siamesiska tvillingar eller lever dem i någon form av symbios? Där satt jag och var nöjd med att jag äntligen skulle få se en film utan dem båda men NEJ.

Bortsett från det är filmen förvånansvärt tråkig, den är varken särskild rolig eller underhållande, det känns som att den är även för lång. De har kunnat ta bort flera scener som skulle ha gjort filmen mer laddad.

Oscarsgalan 2014

Vinster:

Nomineringar:
Bästa smink: Joel Harlow, Gloria Pasqua Casny
Bästa specialeffekter: Tim Alexander, Gary Brozenich, Edson Williams, John Frazier

Leave a Reply

